|
|
Monitor Polski 1996 Nr 20 poz. 236 - Określenie obowiązku przekazywania danych statystycznych z roku 1996
ZARZĄDZENIE PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 14 marca 1996 r.
w sprawie określenia obowiązku przekazywania danych statystycznych z roku 1996.
(M.P. z dnia 27 marca 1996 r.)
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Wprowadza się obowiązek sporządzania i przekazywania danych statystycznych: 1) miesięcznie - na formularzach: a) C-01 - sprawozdanie o cenach producentów wyrobów, robót i usług, b) C-03 - sprawozdanie o cenach producentów wyrobów spożywczych, c) DG-1 - meldunek o działalności gospodarczej, d) DG-1b - meldunek o działalności budownictwa, e) DG-1t - meldunek o działalności transportu, gospodarki magazynowej i łączności, f) F-01 - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym podmiotów prowadzących księgi rachunkowe, g) R-10 - meldunek o skupie ważniejszych produktów rolnych, 2) kwartalnie - na formularzach: a) F-01/b - sprawozdanie o wyniku finansowym działalności banku, b) F-01/m - sprawozdanie o wyniku finansowym działalności domu (biura) maklerskiego, c) F-01/u - sprawozdanie o wyniku finansowym działalności instytucji ubezpieczeniowej, d) G-02a i G-02b - sprawozdanie o produkcji, obrotach, zużyciu i zapasach paliw, energii i produktów energetycznych, e) G-04 - sprawozdanie o obrocie środkami ochrony roślin, f) I-01 - sprawozdanie o działalności inwestycyjnej, g) I-05 - sprawozdanie o wydanych pozwoleniach na realizację budynków, h) Pr-2 - sprawozdanie o rozliczeniach budżetowych z tytułu rozporządzania mieniem zlikwidowanego przedsiębiorstwa państwowego, i) Pr-3/b - sprawozdanie o sprzedaży akcji i udziałów Skarbu Państwa w spółce i o rozliczeniach budżetowych z tego tytułu, j) Pr-4 - sprawozdanie o stanie prawno-organizacyjnym przedsiębiorstwa państwowego, k) R-09 - sprawozdanie o stanie pogłowia zwierząt oraz produkcji zwierzęcej, l) Z-03 - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach, ł) zestawienie zawartych umów i zrealizowanych transakcji w handlu zagranicznym sprzętem specjalnym, 3) po półroczu - na formularzach: a) DS-01 - sprawozdanie z przyjętych zamówień na sprzęt specjalny i zrealizowanych dostaw, b) F-01/s - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym szkół wyższych, c) G-06 - sprawozdanie o obrocie surowcami wtórnymi w jednostkach handlowych i gastronomicznych, d) G-07 - sprawozdanie o obrocie surowcami wtórnymi w jednostkach produkcyjnych, e) H-01 - sprawozdanie o sprzedaży i zapasach w jednostkach handlowych, f) H-02 - sprawozdanie o sprzedaży środków produkcji dla rolnictwa przez jednostki produkcyjne i handlowe, g) I-04 - sprawozdanie o obiektach oddanych do eksploatacji, h) R-10 - sprawozdanie o skupie produktów rolnych, 4) w terminie szczególnym - na formularzach: a) I-03 karta statystyczna budynku mieszkalnego i obiektu użyteczności publicznej, b) D-W1 - zestawienie zbiorcze danych: o ludności zameldowanej na pobyt czasowy ponad 2 miesiące oraz o ludności (stałych mieszkańcach gminy) czasowo nieobecnej w związku z wyjazdem za granicę, c) D-W2 - dane o ludności zameldowanej na pobyt czasowy ponad 2 miesiące, d) D-W3 - dane o ludności (stałych mieszkańcach gminy) czasowo nieobecnej w związku z wyjazdem za granicę, e) SP-3 - sprawozdanie o działalności gospodarczej osób fizycznych i spółek cywilnych, f) SP-3h - sprawozdanie o działalności gospodarczej osób fizycznych i spółek cywilnych w zakresie handlu detalicznego, hurtowego i gastronomii, g) SP-3t - sprawozdanie o działalności gospodarczej osób fizycznych i spółek cywilnych w zakresie transportu, gospodarki magazynowej i łączności, h) SP-3z - sprawozdanie o działalności gospodarczej osób fizycznych i spółek cywilnych w zakresie ochrony zdrowia i weterynarii, i) Pr-1 - sprawozdanie o rozdysponowaniu mienia zlikwidowanego przedsiębiorstwa państwowego, j) Pr-3 - sprawozdanie o utworzeniu spółki z częściowym lub wyłącznym udziałem Skarbu Państwa, k) R-03 - sprawozdanie o zużyciu i zapasach nawozów sztucznych i wapniowych za rok gospodarczy, l) R-04 - sprawozdanie o stanie upraw rolnych według oceny wiosennej, ł) R-05 - sprawozdanie o użytkowaniu gruntów, powierzchni zasiewów i zbiorach, m) R-06 - sprawozdanie o powierzchni i zbiorach roślin pastewnych według użytkowania, n) R-07 - sprawozdanie o powierzchni i zbiorach z łąk trwałych, o) R-08 - sprawozdanie o wynikach produkcji ogrodniczej, p) Z-04 - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach według stanowisk za maj 1996 r. w centralach ministerstw i urzędów centralnych, jednostkach naczelnych wymiaru sprawiedliwości i w urzędach wojewódzkich, r) Z-08 - sprawozdanie o zatrudnionych według wysokości wynagrodzenia za wrzesień 1996 r., s) Z-09 - sprawozdanie o zatrudnionych i wynagrodzeniach według zawodów za marzec 1996 r., t) karta statystyczna strajku, u) statystyczna karta wypadku przy pracy. 2. Wzory formularzy statystycznych, o których mowa w ust. 1, określa w kolejności alfabetycznej załącznik nr 1 do zarządzenia. 3. Obowiązki sprawozdawcze dotyczące przekazywania danych statystycznych, obejmujących cały rok 1996, z wyjątkiem danych przedstawianych narastająco w ciągu tego roku, oraz obowiązki sprawozdawcze dotyczące przekazywania danych statystycznych za rok, w przypadkach gdy rok sprawozdawczy nie jest zgodny z rokiem kalendarzowym, określą odrębne zarządzenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. 4. Obowiązki sprawozdawcze, realizowane w innej formie niż formularze statystyczne ustalane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, o których mowa w ust. 1, określa § 4 i 5, z zastrzeżeniem § 4 ust. 3.
§ 2. 1. Podmioty zobowiązane, terminy przekazywania sprawozdań, o których mowa w § 1 ust. 1, oraz rodzaj zastosowanej metody badawczej, określa załącznik nr 2 do zarządzenia. 2. W przypadkach gdy przy ustalaniu obowiązków sprawozdawczych kryterium stanowi liczba pracujących, decydująca jest liczba pracujących według stanu na dzień 30 listopada 1995 r. Zmiana tej liczby w 1996 r. nie powoduje zmiany zakresu obowiązków przekazywania danych za ten rok; obowiązki sprawozdawcze tworzonych w ciągu 1996 r. nowych podmiotów powstają z datą rozpoczęcia działalności.
§ 3. Sprawozdania, o których mowa w § 1 ust. 1, przekazuje się odpowiednio do: 1) urzędu statystycznego: a) województwa, na którego terenie znajduje się siedziba podmiotu zobowiązanego - sprawozdania o symbolach: C-01, C-03, DG-1, DG-1b, DG-1t, D-W1, D-W2, D-W3, F-01, G-02a, G-02b, G-04, G-06, G-07, H-01, H-02, I-01, I-04, I-05, R-03, R-04, R-05, R-06, R-07, R-08, R-09, R-10 - meldunek, Pr-3, Pr-4, SP-3, SP-3h, SP-3t, Sp-3z, Z-03, Z-08, Z-09, kartę statystyczną strajku i statystyczną kartę wypadku przy pracy oraz sprawozdania o symbolach: Pr-1, Pr-2, Pr-3/b - sporządzane przez podmioty zobowiązane, inne niż urzędy naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, b) na którego terenie inwestycja jest zlokalizowana - sprawozdanie o symbolu I-03, c) na którego terenie dokonano skupu produktów rolnych - sprawozdanie o symbolu R-10, 2) Głównego Urzędu Statystycznego - sprawozdania o symbolach: a) DG-1t sporządzane przez przedsiębiorstwo "Polskie Koleje Państwowe" - do Departamentu Pracy oraz Pr-1, Pr-2, Pr-3/b - sporządzane przez urzędy naczelnych i centralnych organów administracji państwowej - do Departamentu Przedsiębiorstw, b) F-01/b, F-01/m, F-01/u - do Departamentu Finansów, c) F-01/s - do Departamentu Środowiska i Usług Społecznych, d) DS-01 oraz zestawienie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2 lit. ł) - do Biura Spraw Obronnych, e) Z-04 - do Departamentu Pracy w terminach określonych w załączniku, o którym mowa w § 2 ust. 1.
§ 4. 1. Wprowadza się obowiązek przekazywania danych przez: 1) przedsiębiorstwa portowe i Polską Żeglugę Bałtycką w zakresie danych o przeładunkach w morskich portach handlowych, w formie zestawień tabelarycznych - w terminie do 5 dnia roboczego każdego miesiąca, 2) jednostki telekomunikacji w zakresie danych o sieci telekomunikacyjnej, w formie zestawień tabelarycznych - w terminie do 6 dnia roboczego każdego miesiąca, 3) wszystkie podmioty ustalające ceny jednolite na terenie kraju lub jego części w zakresie obowiązujących w miesiącu poprzednim cen towarów i usług, w formie cenników - w terminie do 5 dnia roboczego każdego miesiąca, 4) Komendę Główną Straży Granicznej w zakresie danych o ruchu granicznym osób i środków transportu, w formie zestawień tabelarycznych według przejść granicznych - nie później niż do 10 dnia po każdym miesiącu, 5) rafinerie i Centralę Produktów Naftowych w zakresie danych o paliwach ciekłych w formie zestawień tabelarycznych - w terminie 20 dni po każdym miesiącu, 6) Dyrekcję Generalną Lasów Państwowych w zakresie danych o stanie lasów, wykonanych pracach gospodarczych, relacjach i wskaźnikach ekonomicznych, w formie zestawień tabelarycznych i (lub) na dyskietce - nie później niż 23 dni po I, II i III kwartale i 30 dni za rok, 7) rejonowe organy rządowej administracji ogólnej albo urzędy gmin, jeżeli wykonują jako zadanie zlecone administracji rządowej zadania w zakresie tematów podanych pod lit. a) i b): a) meldunku o liczbie mieszkań oddanych do użytku i ich powierzchni użytkowej oraz o liczbie wydanych pozwoleń na budowę budynków mieszkalnych w odniesieniu do osób fizycznych, kościołów i związków wyznaniowych - do drugiego dnia każdego miesiąca z danymi od dnia 1 stycznia do końca miesiąca sprawozdawczego, b) wyciągu z "rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę" zawierającego nazwę i adres inwestorów (z wyjątkiem osób fizycznych, kościołów i związków wyznaniowych), którym wydano pozwolenie na budowę lub rozbudowę budynku mieszkalnego oraz na adaptację pomieszczeń niemieszkalnych na mieszkalne - do siódmego dnia każdego miesiąca z danymi za miesiąc poprzedni, 8) Rządowe Centrum Informatyczne PESEL w zakresie informacji o migracjach ludności na podstawie posiadanych w systemie informatycznym danych ewidencji ludności, w następujących układach: a) informacje o liczbie i cechach osób zmieniających miejsce pobytu stałego w kraju: - symbol terytorialny jednostki podziału administracyjnego stopnia podstawowego nowego i poprzedniego miejsca pobytu stałego, - data zameldowania, - płeć, - data urodzenia (rok, miesiąc, dzień), - stan cywilny, - wykształcenie, - zawód wykonywany, - źródło utrzymania, nie później niż do 20 dnia po kwartale, w którym została zarejestrowana zmiana miejsca pobytu stałego; b) informacje o liczbie i cechach osób wymeldowanych w związku z wyjazdem za granicę na stałe: - symbol terytorialny jednostki podziału administracyjnego stopnia podstawowego miejsca pobytu stałego w kraju, - data wymeldowania, - płeć, - data urodzenia (rok, miesiąc, dzień), - stan cywilny, - obywatelstwo, - wykształcenie, - zawód wykonywany, - źródło utrzymania, - kraj docelowy, nie później niż do 20 dnia po kwartale, w którym zostało zarejestrowane wymeldowanie za granicę na stałe; c) informacje o liczbie i cechach osób zameldowanych na pobyt czasowy ponad 2 miesiące według stanu w dniu 31 grudnia 1996 r.: - symbol terytorialny jednostki podziału administracyjnego stopnia podstawowego - czasowego i stałego miejsca pobytu, - płeć, - data urodzenia (rok, miesiąc, dzień), nie później niż do dnia 31 stycznia 1997 r., 9) urzędy stanu cywilnego: a) zgłoszenia urodzenia noworodka na druku Mz-K10, publikowanym odrębnie, według wzoru ustalonego przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej, b) karty statystycznej zawarcia małżeństwa na formularzu DN-1, c) karty statystycznej do karty zgonu na druku Pu-M67, publikowanym odrębnie według wzoru ustalonego przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, nie później niż do 3 dnia następnego miesiąca, 10) sądy orzekające w sprawach o rozwód - karty statystycznej dotyczącej prawomocnego orzeczenia w sprawie o rozwód na formularzu D-R1, nie później niż do 3 dnia po I, II i III kwartale oraz za IV kwartał do dnia 25 stycznia 1997 r., 11) placówki celne dokonujące odprawy celnej - kart 2 i 7 druku Jednolitego Dokumentu Administracyjnego - SAD i SAD BIS, publikowanych odrębnie według wzoru ustalonego przez Prezesa Głównego Urzędu Ceł: a) w przywozie - po dokonaniu odprawy ostatecznej lub czasowej, b) w wywozie - po dokonaniu odprawy ostatecznej lub czasowej oraz po potwierdzeniu przez graniczny urząd celny wywozu towaru za granicę, c) w tranzycie z zastosowaniem polskiego druku SAD - po potwierdzeniu przez graniczny urząd celny wywozu towaru za granicę, nie później niż w ciągu 10 dni, 12) placówki celne - korekty do danych zawartych w kartach 2 i 7 druku SAD i SAD BIS, o których mowa w pkt 11, wynikających z: a) podjęcia nowych decyzji w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego, b) poprawienia błędów na podstawie wydruków błędów dostarczonych przez urzędy statystyczne, nie później niż w ciągu 14 dni. 2. Dane statystyczne, o których mowa w ust. 1: 1) pkt 1, 3, 7, 9 i 10 - przekazuje się do urzędu statystycznego właściwego dla województwa, na którego terenie podmiot zobowiązany ma siedzibę, 2) pkt 2, 4, 5, 6 i 8 - przekazuje się do Głównego Urzędu Statystycznego, w tym dane określone w pkt 5 - bezpośrednio do Departamentu Produkcji, a dane określone w pkt 6 - bezpośrednio do Departamentu Środowiska i Usług Społecznych, 3) pkt 11 i 12 - przekazuje się do urzędu statystycznego według właściwości terytorialnej ustalanej odrębnie. 3. Wzory formularzy, o których mowa w ust. 1 pkt 9 lit. b) i pkt 10, określa załącznik, o którym mowa w § 1 ust. 2.
§ 5. 1. Wprowadza się obowiązek udzielania informacji pracownikom Głównego Urzędu Statystycznego i ankieterom urzędów statystycznych, notującym ceny wybranych towarów i usług w punktach sprzedaży detalicznej, zakładach usługowych oraz gastronomicznych. Obowiązek ten nakłada się na wybrane do badań osoby prawne i jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie handlu i usług. 2. Obowiązek określony w ust. 1 polega na: 1) podaniu cen towarów znajdujących się w sprzedaży, 2) okazaniu towarów, tak aby ankieter dokonujący notowania na podstawie metek, etykiet, oznaczeń i rozpoznania własnego mógł prawidłowo zidentyfikować towar, 3) udzielaniu informacji o towarze i jego cechach oraz o zakresie i warunkach wykonania usługi, 4) podaniu wysokości opłat pobieranych za wykonanie usługi, 5) udostępnianiu - na życzenie ankietera - kopii rachunków wystawianych usługobiorcom, 6) udzielaniu informacji o cenach potraw lub przekazywaniu kopii jadłospisów, ze wskazanego przez urząd statystyczny jednego dnia w dekadzie, do urzędu statystycznego właściwego dla województwa, na którego terenie znajduje się zakład gastronomiczny.
§ 6. 1. Po przekazaniu sprawozdań z danymi statystycznymi za okres od stycznia do maja 1996 r. tracą moc: 1) zarządzenie nr 3 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 17 stycznia 1990 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie ruchu granicznego (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 2), 2) zarządzenie nr 10 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 7 maja 1991 r. w sprawie statystyki ruchu naturalnego i migracyjnego ludności (Dz. Urz. GUS Nr 5, poz. 38), 3) zarządzenie nr 52 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 grudnia 1991 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie obrotu towarowego z zagranicą (Dz. Urz. GUS Nr 21, poz. 133), 4) zarządzenie nr 33 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 8 października 1993 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie cen (Dz. Urz. GUS Nr 15, poz. 95 i z 1994 r. Nr 11, poz. 83), 5) zarządzenie nr 6 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 5 marca 1994 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie cen producentów wyrobów spożywczych (Dz. Urz. GUS Nr 2, poz. 27 i z 1995 r. Nr 20, poz. 114), 6) zarządzenie nr 20 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 9 września 1994 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie leśnictwa (Dz. Urz. GUS Nr 10, poz. 79) - w zakresie obowiązków sprawozdawczych Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, 7) zarządzenie nr 27 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 1994 r. w sprawie badania statystycznego ludności zameldowanej na pobyt czasowy ponad 2 miesiące oraz czasowo nieobecnej w związku z wyjazdem za granicę (Dz. Urz. GUS Nr 14, poz. 95 i z 1995 r. Nr 19, poz. 112), 8) zarządzenie nr 33 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 14 listopada 1994 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie rolnictwa (Dz. Urz. GUS Nr 20, poz. 111) - w zakresie dotyczącym sprawozdania R-04, R-05, R-06, R-07, R-08 i R-10 - meldunek, 9) zarządzenie nr 37 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 1995 r. w sprawie obowiązku przekazywania miesięcznych informacji o działalności gospodarczej (Dz. Urz. GUS Nr 18, poz. 110), 10) zarządzenie nr 43 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 26 października 1995 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych z ruchu budowlanego (Dz. Urz. GUS Nr 21, poz. 116) - w zakresie sprawozdań I-03, 11) zarządzenie nr 44 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 27 października 1995 r. w sprawie badania statystycznego prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych i związanych z nim obowiązków sprawozdawczych (Dz. Urz. GUS Nr 21, poz. 117) - w zakresie sprawozdań Pr-1 i Pr-3. 2. Po przekazaniu sprawozdań z danymi statystycznymi za I kwartał 1996 r. tracą moc: 1) zarządzenie nr 69 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 listopada 1990 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie zamówień, dostaw i handlu zagranicznego sprzętem specjalnym (Dz. Urz. GUS Nr 27, poz. 133 i z 1991 r. Nr 7, poz. 54) - w zakresie obowiązku sporządzania zestawienia z zawartych umów i zrealizowanych transakcji w handlu zagranicznym sprzętem specjalnym, 2) zarządzenie nr 40 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 26 listopada 1993 r. w sprawie przekazywania danych statystycznych w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń oraz strajków (Dz. Urz. GUS Nr 19, poz. 118), 3) zarządzenie nr 29 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 5 listopada 1994 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie gospodarki materiałowej i paliwowo-energetycznej (Dz. Urz. GUS Nr 16, poz. 100) - w zakresie dotyczącym sprawozdań G-02a, G-02b, G-04, 4) zarządzenie nr 33 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 14 listopada 1994 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie rolnictwa (Dz. Urz. GUS Nr 20, poz. 111) - w zakresie dotyczącym sprawozdania R-09, 5) zarządzenie nr 43 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 26 października 1995 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych z ruchu budowlanego (Dz. Urz. GUS Nr 21, poz. 116) - w zakresie sprawozdań I-05, 6) zarządzenie nr 44 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 27 października 1995 r. w sprawie badania statystycznego prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych i związanych z nim obowiązków sprawozdawczych (Dz. Urz. GUS Nr 21, poz. 117) - w zakresie sprawozdań Pr-2, Pr-3/b i Pr-4.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Załączniki
Załącznik nr 1
(WZORY FORMULARZY STATYSTYCZNYCH stanowiące załącznik nr 1 do zarządzenia są oddzielnym załącznikiem do niniejszego numeru)
Załącznik nr 2
PODMIOTY ZOBOWIĄZANE DO PRZEKAZANIA DANYCH STATYSTYCZNYCH, TERMINY PRZEKAZANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ RODZAJ ZASTOSOWANEJ METODY BADAWCZEJ
Lp. | Symbol sprawozdania | Podmioty zobowiązane do przekazania danych | Termin przekazania sprawozdania | Uwagi dodatkowe | Metoda badawcza |
| | forma organizacyjno-prawna | liczba pracujących | rodzaj prowadzonej działalności | | | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | C-01 | bez względu na formę | liczba pracujących przekraczająca 5 osób | produkcja wyrobów, robót i usług | do 14 dnia kalendarzowego z danymi za miesiąc poprzedni, do 2 dnia kalendarzowego z danymi o szacunkowej dynamice zmian cen realizacji produkowanych podstawowych wyrobów i usług | | metoda doboru celowego |
2 | C-03 | bez względu na formę | liczba pracujących przekraczająca 5 osób | produkcja wyrobów spożywczych | do 2 dnia kalendarzowego każdego miesiąca z danymi za miesiąc poprzedni | | metoda doboru celowego |
3 | DS-01 | bez względu na formę | bez względu na liczbę pracujących | podmioty realizujące dostawy wyrobów i usług w zakresie sprzętu specjalnego | do dnia 20 lipca z danymi statystycznymi za I półrocze, do dnia 25 stycznia z danymi statystycznymi za rok | | badanie pełne |
4 | DG-1 | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek i zakładów budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | liczba pracujących przekraczająca 50 osób | działalność zaklasyfikowana - według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie górnictwa i kopalnictwa (działy 10-14) oraz działalności produkcyjnej (działy 15-37) | do 5 dnia roboczego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni | | badanie pełne |
| | | liczba pracujących przekraczająca 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie: leśnictwa, pozyskiwania drewna i pokrewnych działalności usługowych (dział 02) - wyłącznie w zakresie informacji o zatrudnieniu i wynagrodzeniach (dział 1 sprawozdania DG-1 wiersze od 06 do 10), rybołówstwa w wodach morskich (podklasa 05.01.20), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (działy 40, 41), handlu hurtowego i detalicznego; naprawy pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (działy 50, 51, 52), hoteli i restauracji (dział 55), obsługi nieruchomości (dział 70), wynajmu maszyn i sprzętu bez obsługi operatorskiej oraz wypożyczania artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (dział 71), informatyki i działalności pokrewnej (dział 72), pozostałej działalności związanej z prowadzeniem interesów (dział 74), pozostałej działalności usługowej komunalnej, socjalnej i indywidualnych (działy 90, 92, 93) | | | badanie pełne |
| | | liczba pracujących w przedziale 6-50 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie górnictwa i kopalnictwa (działy 10-14) oraz działalności produkcyjnej (działy 15-37) | | | metoda reprezenta- cyjna |
| | | liczba pracujących w przedziale 6-20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie: leśnictwa, pozyskiwania drewna i pokrewnych działalności usługowych (dział 02) - wyłącznie w zakresie informacji o zatrudnieniu i wynagrodzeniach (dział 1 sprawozdania DG-1 wiersze od 06 do 10), rybołówstwa w wodach morskich (podklasa 05.01.20), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (działy 40, 41), handlu hurtowego i detalicznego; naprawy pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (działy 50, 51, 452), hoteli i restauracji (dział 55), obsługi nieruchomości (dział 70), wynajmu maszyn i sprzętu bez obsługi operatorskiej oraz wypożyczania artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (dział 71), informatyki i działalności pokrewnej (dział 72), pozostałej działalności związanej z prowadzeniem interesów (dział 74), pozostałej działalności interesów (dział 74), pozostałej działalności usługowej komunalnej,. socjalnej i indywidualnej (działy 90, 92, 93) | | | metoda reprezenta- cyjna |
5 | DG-1b | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek i zakładów budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | liczba pracujących przekraczająca 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie budownictwa (dział 45) | do 5 dnia roboczego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni | | badanie pełne |
| | | liczba pracują cych w przedziale 6-20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie budownictwa (dział 45) | | | metoda reprezenta- cyjna |
6 | DG-1t | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek i zakładów budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | liczba pracujących przekraczająca 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie transportu, gospodarki magazynowej i łączności (działy 60-64) | do 5 dnia roboczego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, przedsiębiorstwo "Polskie Koleje Państwowe" przekazuje meldunek DG-1t do 6 dnia roboczego każdego | | badanie pełne |
| | | liczba pracujących w przedziale 6-20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie transportu, gospodarki magazynowej i łączności (działy 60-64) | miesiąca za miesiąc poprzedni | | metoda reprezenta- cyjna |
7 | DN-1 | urzędy stanu cywilnego | | | do 3 dnia następnego miesiąca | | badanie pełne |
8 | D-R1 | sądy | | | do 3 dnia po I, II, III kwartale oraz za IV kwartał do dnia 25 stycznia 1997 r. | | badanie pełne |
9 | D-W1 D-W2 D-W3 | urzędy gmin | | | do dnia 22 stycznia 1997 r. | dane statystyczne przekazuje się według stanu w dniu 31 grudnia 1996 r. | badanie pełne |
10 | F-01 | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych), - prowadzące księgi rachunkowe; (z wyłączeniem fundacji, stowarzyszeń, organizacji społecznych, związków zawodowych, samorządu gospodarczego, niezależnie od rodzaju działalności, u których liczba pracujących przekracza 5 osób - które sporządzają sprawozdanie w okresach rocznych), | liczba pracujących przekraczająca 50 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do sekcji C "Górnictwo i kopalnictwo" i sekcji D "Działalność produkcyjna" | do dnia 18 każdego miesiąca, z danymi za okres od 1 stycznia do końca poprzedniego miesiąca, z wyłączeniem danych zawartych w dziale V wiersze od 03 do 22, które są podawane za miesiąc kończący kwartał, do dnia 5 lutego z danymi za rok | dotyczy tylko spółek, przedsiębiorstw państwowych i komunalnych, państwowych jednostek organizacyjnych, spółdzielni, osób fizycznych z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych | badanie pełne |
| | za przedsiębiorstwo państwowe "Polskie Koleje Państwowe" sprawozdanie sporządza Dyrekcja Generalna PKP w zakresie objętym przedmiotem działania Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa sporządza Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa, za Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe sporządza i przekazuje Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych | liczba pracujących przekraczająca 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do innych sekcji niż sekcja C "Górnictwo i kopalnictwo", sekcja D "Działalność produkcyjna", sekcja L "Administracja publiczna i obrona narodowa; gwarantowana prawnie opieka socjalna" i sekcja P "Gospodarstwa domowe zatrudniające pracowników", z wyłączeniem podmiotów zobowiązanych do składania sprawozdań na formularzach F-01/b, F-01/m, F-01/s i F-01/u | | | |
| | | liczba pracujących przekraczająca 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do sekcji A "Rolnictwo, łowiectwo i leśnictwo" i sekcji B "Rybołówstwo i rybactwo" | do dnia 18 lipca z danymi za I półrocze, do dnia 5 lutego z danymi za rok | | |
| | | liczba pracujących zamknięta w przedziale 6-20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do innych sekcji niż sekcja C "Górnictwo i kopalnictwo", sekcja D "Działalność produkcyjna", sekcja L "Administracja publiczna i obrona narodowa; gwarantowana prawnie opieka socjalna" i sekcja P "Gospodarstwa domowe zatrudniające pracowników", z wyłączeniem podmiotów zobowiązanych do składania sprawozdań na formularzach F-01/b, F-01/m, F-01/s i F-01/u | | | |
| | | liczba pracujących zamknięta w przedziale 6-50 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do sekcji C "Górnictwo i kopalnictwo" i sekcji D "Działalność produkcyjna" | | | |
11 | F-01/b | banki | bez względu na liczbę pracujących | | do 25 dnia kalendarzowego po I, II i III kwartale, do dnia 28 lutego z danymi za rok | | badanie pełne |
12 | F-01/m | (domy) biura maklerskie zarówno posiadające osobowość prawną, jak i będące jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej wchodzącymi w skład osób prawnych | bez względu na liczbę pracujących | | do 25 dnia kalendarzowego po I, II i III kwartale, do dnia 28 lutego z danymi za rok | | badanie pełne |
13 | F-01/s | szkoły wyższe, które prowadzą działalność na podstawie ustawy o szkolnictwie wyższym | bez względu na liczbę pracujących | | do dnia 31 sierpnia z danymi za I półrocze, do dnia 31 marca z danymi za rok | | badanie pełne |
14 | F-01/u | instytucje ubezpieczeniowe | bez względu na liczbę pracujących | | do 25 dnia kalendarzowego po I, II i III kwartale, do dnia 28 lutego z danymi za rok | | badanie pełne |
15 | G-02a | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej i ich samodzielnie bilansujące części składowe (zakłady, oddziały) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie rolnictwa, łowiectwa i leśnictwa (działy 01-02), rybołówstwa i rybactwa (dział 05), górnictwa i kopalnictwa (działy 10-14), działalności produkcyjnej (działy 15-37), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (działy 40-41), budownictwa (dział 45), handlu hurtowego i detalicznego (klasy 50.50, 51.51, 52.48), hoteli i restauracji (dział 55), transportu, gospodarki magazynowej i łączności (działy 60-64), edukacji (dział 80), ochrony zdrowia i opieki socjalnej (dział 85), pozostałej działalności usługowej, komunalnej, socjalnej i indywidualnej (dział 90) | do 15 dnia kalendarzowego po II i III kwartale, do dnia 25 stycznia z danymi za rok | | metoda doboru celowego lub metoda reprezenta- cyjna |
16 | G-02b | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej i ich samodzielnie bilansujące części składowe (zakłady, oddziały) | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności w zakresie działalności produkcyjnej do klasy 23.20 | do 15 dnia kalendarzowego po II i III kwartale, do dnia 25 stycznia z danymi za rok | obowiązek sprawozdawczy dotyczy wyłącznie podmiotów zajmujących się rafinacją ropy naftowej (rafinerie) | metoda doboru celowego |
17 | G-04 | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, w tym zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych, oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności produkcyjnej (dział 24), obowiązek sprawozdawczy dotyczy tylko producentów środków ochrony roślin | do 15 dnia kalendarzowego po II, III i IV kwartale z danymi od dnia 1 stycznia do końca każdego kwartału | | badanie pełne |
18 | G-06 | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, w tym zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych, oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | bez względu na liczbę pracujących | działalność w zakresie skupu i sprzedaży surowców wtórnych | do dnia 15 lipca z danymi za I półrocze, do dnia 15 stycznia z danymi za rok | | badanie pełne |
19 | G-07 | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | liczba pracujących przekracza 50 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie górnictwa i kopalnictwa (działy 10, 11, 14), produkcyjnej (działy 23, 24, 29, 34, 35), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (dział 40) | do dnia 15 lipca z danymi za I półrocze, do dnia 15 stycznia z danymi za rok | | badanie pełne |
| | | liczba pracujących przekracza 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie budownictwa (dział 45), transportu, gospodarki magazynowej i łączności (działy 60-62), | | | |
| | | liczba pracujących przekracza 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności produkcyjnej (działy 17, 21, 22, 25-28, 37) oraz do działalności w zakresie handlu hurtowego i detalicznego (grupa 50.2) | | | |
20 | H-01 | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem wchodzących w skład osób prawnych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | liczba pracujących przekracza 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie handlu detalicznego i hurtowego (dział 50-52) i gastronomii (dział 55) | do dnia 16 lipca z danymi za I półrocze, do dnia 16 stycznia z danymi za rok | | badanie pełne |
| | | liczba pracujących w przedziale 6-20 osób | | | | wybrana próba |
21 | H-02 | osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (z wyłączeniem wchodzących w skład osób prawnych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | liczba pracujących przekracza 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie rolnictwa, łowiectwa i leśnictwa (klasa 01.30), działalności produkcyjnej (klasy 15.61, 15.71, 15.72, 24.15, 26.52, 29.31, 29.32) oraz handlu hurtowego i detalicznego (51.21, 51.55, 51.66, 51.70, 52.12, 52.48), obowiązek dotyczy podmiotów prowadzących sprzedaż środków produkcji dla rolnictwa | do dnia 12 lipca z danymi za I półrocze, do dnia 12 stycznia z danymi za rok | | badanie pełne |
22 | I-01 | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych); inwestorzy realizujący inwestycje centralne niezależnie od zbiorczego sprawozdania I-01 sporządzają odrębne sprawozdanie dla każdej inwestycji centralnej na załączniku do sprawozdania I-01 | liczba pracujących przekracza 50 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sekcji C "Górnictwo i kopalnictwo" i sekcji D "Działalność produkcyjna" - ponoszące koszty inwestycyjne i dokonujące zakupów środków trwałych, obowiązek obejmuje także podmioty, w przypadku gdy budują obiekty z przeznaczeniem do sprzedaży | do dnia 18 kwietnia z danymi za pierwszy kwartał, do dnia 18 lipca z danymi za pierwsze półrocze, do dnia 17 października z danymi za trzy kwartały, do dnia 17 stycznia z danymi za rok | | badanie pełne |
| | | liczba pracujących przekracza 20 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie innym niż sekcja A "Rolnictwo, łowiectwo i leśnictwo", sekcja C "Górnictwo i kopalnictwo" i sekcja D "Działalność produkcyjna" - ponoszące koszty inwestycyjne i dokonujące zakupów środków trwałych, obowiązek obejmuje także podmioty, w przypadku gdy budują obiekty z przeznaczeniem do sprzedaży | osoby prawne przekazują sprawozdanie I-01 zakładów samodzielnie bilansujących, będących częścią składową osób prawnych, wraz ze sprawozdaniem z własnej działalności inwestycyjnej, z wyjątkiem Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, której jednostki | | |
| | | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sekcji A "Rolnictwo, łowiectwo i leśnictwo", grupy 61.1 "Morski i przybrzeżny transport wodny" oraz realizujące budownictwo mieszkaniowe (w tym spółdzielnie mieszkaniowe) - ponoszące koszty inwestycyjne i dokonujące zakupów środków trwałych, obowiązek obejmuje także podmioty, w przypadku gdy budują obiekty z przeznaczeniem do sprzedaży | organizacyjne przekazują sprawozdania bezpośrednio do urzędów statystycznych zgodnie z siedzibą inwestora; spółdzielnie mieszkaniowe, w których liczba pracujących nie przekracza 20 osób, sporządzają sprawozdania do dnia 18 lipca z danymi za I półrocze oraz w terminie do dnia 17 stycznia z danymi za rok | | |
| | | bez względu na liczbę pracujących | państwowe i gminne jednostki i zakłady budżetowe realizujące inwestycje centralne | do dnia 18 kwietnia z danymi za I kwartał, do dnia 18 lipca z danymi za I półrocze, do dnia 17 października z danymi za trzy kwartały, do dnia 17 stycznia z danymi za rok - sporządzają załącznik do sprawozdania I-01 odrębnie dla każdej realizowanej inwestycji centralnej | | |
23 | I-03 | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz ich samodzielnie bilansujące części składowe | bez względu na liczbę pracujących | podmioty rozpoczynające i oddające do użytku budynki mieszkalne, mieszkania w budynkach o innym przeznaczeniu niż mieszkalne oraz oddające do użytku mieszkania uzyskane w wyniku adaptacji inwestycyjnej i modernizacji, w wyniku podziału mieszkań większych na mniejsze lub obiekty użyteczności publicznej wolno stojące oraz wbudowane do budynków o innym przeznaczeniu | w ciągu 3 dni od daty rozpoczęcia realizacji inwestycji oraz w dniu podpisania protokołu odbioru budynku lub obiektu użyteczności publicznej przyjętego do eksploatacji | | badanie pełne |
24 | I-04 | rejonowe organy rządowej administracji ogólnej albo urzędy gmin, jeżeli wykonują zadania zlecone z zakresu administracji rządowej | | | do dnia 5 lipca z danymi statystycznymi za I półrocze, do dnia 25 stycznia z danymi za rok | sprawozdanie za rok łącznie z załącznikami do Działu 1 i Działu 2 | badanie pełne |
25 | I-05 | rejonowe organy rządowej administracji ogólnej | | | do 10 dnia kalendarzowego po II, III i IV kwartale z danymi za okres od dnia 1 stycznia do końca kwartału | | badanie pełne |
26 | Pr-1 | państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie rozporządzania mieniem zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych, przy czym sporządza się to sprawozdanie tylko raz dla każdego zlikwidowanego przedsiębiorstwa państwowego | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | niezwłocznie po ukazaniu się zarządzenia właściwego organu założycielskiego o zlikwidowaniu przedsiębiorstwa państwowego, nie później niż w ciągu 7 dni | do sprawozdania Pr-1 dotyczącego przedsiębiorstwa, którego likwidację rozpoczęto i zakończono w danym kwartale, dołącza się załącznik w postaci kopii bilansu otwarcia likwidacji wraz z rachunkiem wyników | badanie pełne |
27 | Pr-2 | państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo do reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie rozporządzania mieniem zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | do 25 dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi za okres od dnia 1 stycznia do końca każdego kwartału | | badanie pełne |
28 | Pr-3 | spółki z częściowym lub wyłącznym udziałem Skarbu Państwa powstałe w danym kwartale w wyniku przekształcenia lub likwidacji przedsiębiorstwa państwowego oraz spółki już istniejące, do których w danym kwartale Skarb Państwa wniósł majątek po zlikwidowanych przedsiębiorstwach państwowych | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | niezwłocznie po zarejestrowaniu spółki, nie później niż w ciągu 7 dni | spółki powstałe w wyniku przekształcenia przedsiębiorstwa państwowego dołączają do sprawozdania Pr-3 załącznik w postaci kopii bilansu zamknięcia działalności przekształconego przedsiębiorstwa, wraz z rachunkiem wyników | badanie pełne |
29 | Pr-3/b | państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie udostępniania akcji lub udziałów spółek, w których akcjonariuszem lub udziałowcem jest Skarb Państwa | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | do 25 dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi za okres od dnia 1 stycznia do końca danego kwartału | | badanie pełne |
30 | Pr-4 | przedsiębiorstwa państwowe działające na podstawie ustawy z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych, w tym przedsiębiorstwa postawione w stan likwidacji lub upadłości; przedsiębiorstwa postawione w stan likwidacji w danym kwartale dołączają załącznik w postaci kopii bilansu otwarcia likwidacji, wraz z rachunkiem wyników | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | do 28 dnia kalendarzowego ostatniego miesiąca danego kwartału | | badanie pełne |
31 | R-03 | osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sekcji A dział 01 grupy: 01.1 - uprawy rolne, warzywnictwo, ogrodnictwo, 01.2 - chów i hodowla zwierząt, 01.3 - uprawy rolne połączone z chowem zwierząt (działalność mieszana) | do dnia 25 lipca | podmioty nie mające osobowości prawnej będące częściami składowymi osób prawnych, zobowiązane są do składania sprawozdań tylko wówczas, gdy ich | badanie pełne |
| | | | niezależnie od zaklasyfikowania działalności, jeżeli w użytkowanych przez jednostkę gruntach powierzchnia użytków rolnych przekracza 20 ha | | jednostki macierzyste znajdują się i prowadzą działalność na | |
32 | R-04 | osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej | bez względu na liczbę pracujących | | w terminie uzależnionym od warunków agrometeorologicznych podawanych w komunikatach Prezesa GUS publikowanych w Dzienniku Urzędowym GUS | terenie innych województw (i w takim przypadku podmiot macierzysty nie ujmuje w swoim sprawozdaniu danych o działalności tych | badanie pełne |
33 | R-05 R-06 R-07 | osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sekcji A dział 01 grupy: 01.1 - uprawy rolne, warzywnictwo, ogrodnictwo, 01.2 - chów i hodowla zwierząt, 01.3 - uprawy rolne połączone z chowem zwierząt (działalność mieszana) | w terminie uzależnionym od warunków agrometeorologicznych podawanych w komunikatach Prezesa GUS publikowanych w Dzienniku Urzędowym GUS | podmiotów) lub w przypadku, gdy ze względu na prowadzoną inną działalność jednostka macierzysta nie sporządza sprawozdania z tego zakresu. | badanie pełne |
| | | | niezależnie od zaklasyfikowania działalności, jeżeli w użytkowanych przez jednostkę gruntach powierzchnia użytków rolnych przekracza 20 ha | | Sprawozdanie R-05, R-07 i R-08 ma charakter wahadłowy, w ciągu roku po zebraniu | |
34 | R-08 | osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sekcji A dział 01 grupy: 01.1 - uprawy rolne, warzywnictwo, ogrodnictwo, 01.2 - chów i hodowla zwierząt, 01.3 - uprawy rolne połączone z chowem zwierząt (działalność mieszana) | do dnia 4 listopada, załącznik do formularza: do dnia 31 maja z danymi statystycznymi o powierzchni zajętej pod uprawy wiosną, do dnia 25 października z danymi statystycznymi o | danych są zwracane podmiotowi zobowiązanemu do wypełnienia i przekazania kolejnych danych w następnych terminach na tym samym formularzu | badanie pełne |
| | | | niezależnie od zaklasyfikowania działalności, jeżeli w użytkowanych przez jednostkę gruntach powierzchnia użytków rolnych przekracza 20 ha | powierzchni zajętej pod uprawę warzyw jesienią i kwiatów | | |
| | | | niezależnie od zaklasyfikowania działalności, jeżeli prowadzone są uprawy ogrodnicze pod osłonami na powierzchni powyżej 100 m2 - sporządza się załącznik do sprawozdania | | | |
35 | R-09 | osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej | bez względu na liczbę pracujących | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sekcji A dział 01 grupy: 01.1 - uprawy rolne, warzywnictwo, ogrodnictwo, 01.2 - chów i hodowla zwierząt, 01.3 - uprawy rolne połączone z chowem zwierząt (działalność mieszana) | do 7 dnia roboczego po II, III i IV kwartale | | badanie pełne |
| | | | niezależnie od zaklasyfikowania działalności, jeżeli stan pogłowia zwierząt gospodarskich w okresie sprawozdawczym był wyższy niż: 10 szt. trzody chlewnej lub owiec, 5 szt. bydła albo 500 szt. drobiu | | | |
36 | R-10 | w zakresie meldunku miesięcznego: osoby prawne i samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (w tym spółki cywilnej i jawne) prowadzące w ramach działalności gospodarczej skup produktów rolnych bezpośrednio od producentów; w zakresie sprawozdania półrocznego: osoby prawne i samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (w tym spółki cywilne i jawne) prowadzące w ramach działalności gospodarczej skup produktów rolnych bezpośrednio od producentów oraz osoby fizyczne, które w ramach działalności gospodarczej prowadzą bezpośrednio od producenta skup: - żywca rzeźnego, tj. bydła, cieląt, trzody chlewnej, owiec, koni oraz drobiu, - mleka krowiego, - zbóż, tj. pszenicy, żyta, jęczmienia, owsa (łącznie z mie- szankami) pszenżyta, - ziemniaków, - rzepaku i rzepiku przemysłowego, - warzyw i owoców z przeznaczeniem na przetwórstwo, eksport i obrót hur- towy (z wyłączeniem skupu prowadzonego bezpośrednio przez punkty detalicznej sprzedaży warzyw i owoców dla ludności), jeżeli ogólna wartość skupionych przez osoby fizyczne produktów w okresie półrocza przekracza 10 tys. zł | bez względu na liczbę pracujących | skup produktów rolnych bezpośrednio od producentów rolnych | do 3 dnia roboczego po każdym miesiącu z danymi statystycznymi za miesiąc poprzedni, do dnia 10 lipca z danymi statystycznymi za półrocze; gminne spółdzielnie "Samopomoc Chłopska" do dnia 6 lipca, do dnia 10 stycznia z danymi za II półrocze; gminne spółdzielnie "Samopomoc Chłopska" do dnia 6 stycznia | | badanie częściowe |
37 | SP-3 | osoby fizyczne i spółki cywilne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą | liczba pracujących nie przekracza 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie: leśnictwa, pozyskiwania drewna i pokrewnych działalności usługowych (dział 02), górnictwa i kopalnictwa oraz działalności produkcyjnej (działy 10-37), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (działy 40-41), budownictwa (dział 45), obsługi i naprawy pojazdów mechanicznych (grupa 50.2), naprawy artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (grupa 52.7), obsługi nieruchomości (dział 70), wynajmu maszyn i sprzętu bez obsługi operatorskiej oraz wypożyczania artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (dział 71), informatyki i działalności pokrewnej (dział 72), pozostałej działalności związanej z prowadzeniem interesów (dział 74), edukacji (dział 80), odprowadzania ścieków, wywozu śmieci, usług sanitarnych i pokrewnych (dział 90), działalności związanej z rekreacją, kulturą i sportem (dział 92), pozostałej działalności usługowej (dział 93) | do dnia 21 października 1996 r. | | metoda reprezenta- cyjna |
38 | SP-3h | osoby fizyczne i spółki cywilne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego, hurtowego i gastronomii | liczba pracujących nie przekracza 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie sprzedaży pojazdów mechanicznych, części i akcesoriów do nich, sprzedaży detalicznej paliw do pojazdów samochodowych (grupy 50.1, 50.3, 50.4 i 50.5), handlu hurtowego i komisowego, z wyjątkiem handlu pojazdami mechanicznymi i motocyklami (dział 51), handlu detalicznego, z wyjątkiem sprzedaży pojazdów mechanicznych i motocykli (grupy 52.1-52.6), hoteli i restauracji (dział 55) | do dnia 21 października 1996 r. | | metoda reprezenta- cyjna |
39 | SP-3t | osoby fizyczne i spółki cywilne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie transportu, gospodarki maszynowej i łączności | liczba pracujących nie przekracza 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie transportu, gospodarki maszynowej i łączności (działy 60-64) | do dnia 21 października 1996 r. | | metoda reprezenta- cyjna |
40 | SP-3z | osoby fizyczne i spółki cywilne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie ochrony zdrowia i weterynarii | liczba pracujących nie przekracza 5 osób | działalność zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności do działalności w zakresie: praktyki lekarskiej (klasa 85.12), praktyki stomatologicznej (klasa 85.13), pozostałej działalności związanej z ochroną zdrowia ludzkiego (klasa 85.14), działalności weterynaryjnej (klasa 85.20) | do dnia 21 października 1996 r. | | metoda reprezenta- cyjna |
41 | Z-03 | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą | bez względu na liczbę pracujących | działalność gospodarcza w zakresie usług społecznych, rolnictwa, łowiectwa, rybołówstwa i rybactwa (z wyłączeniem rybołówstwa w wodach morskich oraz resortu 92), pośrednictwa finansowego | do 11 dnia kalendarzowego po II i III kwartale | obowiązek sprawozdawczy nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie edukacji, ochrony zdrowia i weterynarii, u których liczba pracujących nie przekracza 5 osób | badanie pełne |
42 | Z-04 | ministerstwa, urzędy centralne, jednostki naczelne wymiaru sprawiedliwości, urzędy wojewódzkie | bez względu na liczbę pracujących | | do dnia 20 czerwca | | badanie pełne |
43 | Z-08 | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz części składowe wymienionych jednostek prawnych | liczba pracujących przekracza 5 osób (w częściach składowych jednostek organizacyj- nych - bez względu na liczbę pracujących) | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | do dnia 31 października 1996 r. | obowiązek sprawozdawczy nie dotyczy podmiotów, które prowadzą działalność gospodarczą zaklasyfikowaną według Europejskiej klasyfikacji działalności do sekcji P - Gospodarstwa domowe zatrudniające pracowników i do sekcji Q - Organizacje i zespoły międzynarodowe oraz rolników indywidualnych | metoda reprezenta- cyjna próba 10% |
44 | Z-09 | osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz części składowe wymienionych jednostek prawnych | liczba pracujących przekracza 5 osób (w częściach składowych jednostek organizacyj- nych - bez względu na liczbę pracujących) | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | do dnia 10 maja 1996 r. | obowiązek sprawozdawczy nie dotyczy podmiotów, które prowadzą działalność gospodarczą zaklasyfikowaną według Europejskiej klasyfikacji działalności do sekcji P - Gospodarstwa domowe zatrudniające pracowników i do sekcji Q - Organizacje i zespoły międzynarodowe oraz rolników indywidualnych | metoda reprezenta- cyjna próba 10% |
45 | karta statystyczna strajku | osoby prawne, samodzielne jednostki nie mające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz części składowe wymienionych jednostek prawnych - w przypadku wystąpienia strajku | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | do 3 dnia roboczego po zakończeniu strajku | | badanie pełne |
46 | statystyczna karta wypadku przy pracy oraz wypadku traktowanego na równi z wypadkiem przy pracy | osoby prawne, samodzielne jednostki nie mające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz części składowe wymienionych jednostek prawnych - w przypadku gdy nastąpi wypadek | bez względu na liczbę pracujących | bez względu na rodzaj prowadzonej działalności | w terminie do 15 dnia roboczego następnego miesiąca po sporządzeniu protokołu powypadkowego, komplet - wypełnionych pierwszych części kart, - po upływie 6 miesięcy - wypełnionych danych uzupełniających | obowiązek nie dotyczy wypadków przy pracy zaistniałych w indywidualnych gospodarstwach rolnych | badanie pełne |
47 | zestawienie zawartych umów i zrealizowanych transakcji w handlu zagranicznym sprzętem specjalnym | bez względu na formę | bez względu na liczbę pracujących | podmioty, które uzyskały koncesję na prowadzenie handlu zagranicznego sprzętem specjalnym | w ciągu 10 dni kalendarzowych po zakończeniu II, III i IV kwartału | | badanie pełne |
Pozycje
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761
|