Dziennik Ustaw 2008 Nr 236 poz. 1620 - Organizacja i funkcjonowanie systemu gromadzącego i udostępniającego informacje i dane dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połącz


ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW

z dnia 10 grudnia 2008 r.

w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu gromadzącego i udostępniającego informacje i dane dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego "112" albo innych numerów alarmowych

(Dz. U. z dnia 31 grudnia 2008 r.)


Na podstawie art. 78 ust. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:


§ 1. Rozporządzenie określa:
  1)   organizację i funkcjonowanie systemu, o którym mowa w art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, gromadzącego i udostępniającego informacje i dane, o których mowa w art. 78 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;
  2)   warunki gromadzenia i przekazywania informacji i danych od przedsiębiorcy telekomunikacyjnego;
  3)   warunki udostępniania informacji i danych:
a)  centrom powiadamiania ratunkowego poprzez centralny punkt systemu tych centrów - w przypadku połączeń do numeru alarmowego "112" oraz do numerów alarmowych ustalonych dla Policji, Państwowej Straży Pożarnej i pogotowia ratunkowego, chyba że służba ustawowo powołana do niesienia pomocy, wykorzystująca dany numer alarmowy, posiada własny punkt centralny mogący współpracować z systemem albo
b)  właściwym jednostkom terytorialnym służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, innych niż wymienione w lit. a - w przypadku połączeń do innych numerów alarmowych.

§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
  1)   ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;
  2)   centralnym punkcie - należy przez to rozumieć:
a)  centralny punkt, o którym mowa w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy, systemu centrów powiadamiania ratunkowego, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191, poz. 1410, z 2007 r. Nr 89, poz. 590 i Nr 166, poz. 1172 oraz z 2008 r. Nr 17, poz. 101), lub
b)  własny punkt centralny, o którym mowa w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy, posiadany przez służbę ustawowo powołaną do niesienia pomocy, wykorzystującą dany numer alarmowy;
  3)   danych - należy przez to rozumieć dane, o których mowa w art. 161 ust. 2 pkt 4-6 oraz w art. 169 ust. 1 pkt 1-3 ustawy, dotyczące abonenta lub zarejestrowanego użytkownika końcowego usługi przedpłaconej;
  4)   informacjach - należy przez to rozumieć informacje, o których mowa w art. 78 ust. 3 oraz w art. 169 ust. 1 pkt 1 ustawy.

§ 3. 1. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej tworzy system teleinformatyczny "Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych", zwany dalej "PLI CBD", realizujący zadania, o których mowa w art. 78 ust. 4 ustawy.
2. PLI CBD składa się z dwóch zintegrowanych części:
  1)   Centralnej Bazy Danych, gromadzącej dane;
  2)   Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej, gromadzącej i przekazującej informacje do centralnego punktu lub służbom ustawowo powołanym do niesienia pomocy, innym niż wymienione w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy.
3. Prezes UKE zapewnia obsługę, administrowanie i serwis techniczny PLI CBD.
4. Infrastrukturę PLI CBD stanowią w szczególności:
  1)   pomieszczenia z serwerami (serwerownie) znajdujące się w dwóch odrębnych lokalizacjach, spełniających wymagania dla sprzętu instalowanego w pomieszczeniach wyposażonych w sygnalizację włamania i napadu, kontrolę dostępu, monitoring wizyjny, sygnalizację pożarową, gaszenie gazem, klimatyzację, ochronę przeciwprzepięciową;
  2)   pomieszczenie obsługi PLI CBD wyposażone w stanowiska komputerowe i sygnalizację włamania i napadu, kontrolę dostępu, monitoring wizyjny, sygnalizację pożarową, gaszenie gazem, klimatyzację oraz ochronę przeciwprzepięciową;
  3)   rezerwowe zasilanie;
  4)   pomieszczenia dla osób zapewniających całodobową ochronę i bezpieczeństwo budynków, w których znajdują się pomieszczenia z serwerowniami i bazami danych, oraz terenów, na których zlokalizowane są te budynki.
5. PLI CBD wyposażona jest w niezbędną architekturę i rozwiązania informatyczne zapewniające w szczególności:
  1)   konfigurację elementów nadmiarowych do działania w trybie aktywnej rezerwy umożliwiających rozłożenie obciążenia poszczególnych komponentów pomiędzy wszystkie z dostępnych;
  2)   możliwość rozbudowy o kolejne elementy nadmiarowe bez zmian istniejących komponentów (poza zmianami konfiguracyjnymi);
  3)   mechanizmy umożliwiające udostępnienie informacji w przypadku utraty spójności pomiędzy poszczególnymi bazami danych;
  4)   mechanizmy zapewniające zachowanie spójności danych pomiędzy obydwoma lokalizacjami PLI CBD oraz pomiędzy bazami danych w danej lokalizacji;
  5)   zachowanie funkcjonalności podczas prac serwisowych bez utraty informacji w Platformie Lokalizacyjno-Informacyjnej oraz danych w Centralnej Bazie Danych;
  6)   brak możliwości zdalnego dostępu serwisowego do jakiejkolwiek części PLI CBD;
  7)   archiwizację danych przetwarzanych w centralnym punkcie przez 12 miesięcy, licząc od ostatniego dnia miesiąca, w którym zostały przekazane;
  8)   spełnienie warunku niewystępowania pojedynczego punktu uszkodzenia;
  9)   zabezpieczenie przesyłanych danych z użyciem techniki VPN, przy wykorzystaniu SSL minimum v3.0, z szyfrowaniem minimum 128-bitów i certyfikatem X.509, wykorzystaniem algorytmu RSA i długości klucza nie krótszego niż 1.024-bit;
  10)  zabezpieczenie przed możliwymi atakami, również w przypadku, kiedy atak nastąpić mógłby przez sieć przedsiębiorcy telekomunikacyjnego bądź centralny punkt, poprzez organizację odpowiednich stref sieciowych (strefy "zdemilitaryzowane" - DMZ, strefy prywatne) oraz zastosowanie oddzielnych modułów sprzętowych i programowych;
  11)  wielopoziomowe mechanizmy uwierzytelniania i autoryzacji dostępu do danych w PLI CBD oraz rozbudowanego systemu raportowania i kontroli dostępu;
  12)  możliwość ustanowienia interfejsów fizycznych łączy pomiędzy PLI CBD, przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, centralnym punktem oraz pomiędzy obydwoma lokalizacjami PLI CBD w formie styków łączy telekomunikacyjnych E1 o przepływności 2 Mbit/s zgodne z zaleceniem ITU G.703 oraz Ethernet 100Base-T;
  13)  funkcjonowanie w ramach PLI CBD jednolitych rozwiązań technicznych, w szczególności w zakresie: systemów operacyjnych, serwerów baz danych, serwerów aplikacyjnych, platform i technologii programistycznych.

§ 4. PLI CBD zapewnia:
  1)   przyjęcie informacji i danych oraz ich udostępnianie centralnemu punktowi albo właściwym jednostkom terytorialnym służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, innych niż wymienione w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy;
  2)   gromadzenie i przetwarzanie danych, w tym:
a)  dotyczących numeru przeniesionego w ramach realizacji uprawnienia abonenta albo użytkownika końcowego usługi przedpłaconej, o których mowa w art. 69-71 ustawy,
b)  gromadzenia informacji o przynależności numeru telefonicznego do przedsiębiorcy telekomunikacyjnego oraz dokonywanych w tym zakresie zmianach w okresie ostatnich 12 miesięcy,
c)  określania parametrów jakościowych procesu przenoszenia numerów pomiędzy dostawcami publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

§ 5. 1. Informacje od operatora ruchomej publicznej sieci telefonicznej są przekazywane do PLI CBD przy każdorazowym wykonaniu połączenia do numeru alarmowego "112" albo innego numeru alarmowego.
2. W przypadku niemożności ustalenia przez operatora ruchomej publicznej sieci telefonicznej lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, informacja o tym przekazywana jest do PLI CBD w formie stosownego komunikatu zgodnie ze specyfikacją techniczną ETSI TS 102 164.
3. W przypadku niemożności ustalenia przez operatora ruchomej publicznej sieci telefonicznej numeru urządzenia końcowego, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego "112" albo innego numeru alarmowego, operator ruchomej publicznej sieci telefonicznej przekazuje do PLI CBD numer zastępujący numer abonenta i użytkownika (numer techniczny).
4. Informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci ruchomej publicznej sieci telefonicznej, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, są przekazywane do i z PLI CBD zgodnie ze specyfikacją techniczną ETSI TS 102 164.
5. Przedsiębiorca telekomunikacyjny posiadający 1 milion lub więcej abonentów i użytkowników końcowych usługi przedpłaconej przekazuje dane i informacje do każdej z dwóch lokalizacji PLI CBD redundantnymi, wydzielonymi łączami telekomunikacyjnymi E1, z wykorzystaniem techniki VPN zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 9, za pośrednictwem których dane są wymieniane w trybie aktywnej rezerwy. Zakończenia łączy telekomunikacyjnych E1 w systemie teleinformatycznym przedsiębiorcy telekomunikacyjnego w relacji do danej lokalizacji PLI CBD powinny być umiejscowione w dwóch różnych lokalizacjach. Łącza telekomunikacyjne od danego przedsiębiorcy do danej lokalizacji PLI CBD w żadnym punkcie trasy nie mogą mieć punktu wspólnego zarówno w zakresie kanalizacji kablowej, jak i medium transmisyjnego oraz innych warstw.
6. Przedsiębiorca telekomunikacyjny posiadający poniżej 1 miliona abonentów i użytkowników końcowych usługi przedpłaconej przekazuje dane i informacje do każdej z dwóch lokalizacji PLI CBD, za pośrednictwem sieci Internet, z wykorzystaniem techniki VPN zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 9. Dane pomiędzy takim przedsiębiorcą telekomunikacyjnym a PLI CBD wymieniane są w trybie aktywnej rezerwy.
7. Lokalizacje PLI CBD połączone są wydzielonymi łączami telekomunikacyjnymi E1 z wykorzystaniem techniki VPN zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 9. Łącza te są pogrupowane w dwóch grupach po trzy łącza E1, z których żadna z nich w żadnym punkcie trasy nie może mieć punktu wspólnego zarówno w zakresie kanalizacji kablowej, jak i medium transmisyjnego oraz innych warstw.
8. Centralny punkt jest przyłączony do PLI CBD za pomocą wydzielonych łączy telekomunikacyjnych E1 z wykorzystaniem techniki VPN zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 9. Łącza te są pogrupowane w czterech grupach po dwa łącza telekomunikacyjne E1. Na każdą lokalizację PLI CBD przypadają po dwie grupy łączy, przy czym żadna z grup w żadnym punkcie trasy nie może mieć punktu wspólnego zarówno w zakresie kanalizacji kablowej, jak i medium transmisyjnego oraz innych warstw.
9. Informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci ruchomej publicznej sieci telefonicznej i dane są przekazywane z PLI CBD na każdorazowe zapytanie do centralnego punktu lub służbom ustawowo powołanym do niesienia pomocy, innym niż wymienione w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy.
10. Informacje dotyczące lokalizacji zakończenia stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej są przekazywane z PLI CBD na każdorazowe zapytanie do centralnego punktu lub służbom ustawowo powołanym do niesienia pomocy, innym niż wymienione w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy, z dokładnością do adresu zakończenia sieci, na podstawie danych, które dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przekazał do PLI CBD w formie stosownego komunikatu, zgodnie ze specyfikacją techniczną ETSI TS 102 164 z wykorzystaniem rozszerzenia umożliwiającego przekazanie adresu zakończenia sieci.
11. Służba ustawowo powołana do niesienia pomocy, inna niż wymieniona w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy, pozyskuje informacje, łącząc się z PLI CBD za pośrednictwem sieci Internet z wykorzystaniem techniki VPN zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 9.
12. Jakość transmisji cyfrowej na punktach styku łączy telekomunikacyjnych E1 z PLI CBD powinna być zgodna z zaleceniem ITU G.821 i G.826.
13. Dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 5 pkt 12 i § 5 ust. 12, są dostępne na stronach internetowych Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych ETSI oraz nieodpłatnie udostępniane w siedzibie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

§ 6. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, o którym mowa w § 5 ust. 5, dołącza swój system teleinformatyczny wykorzystywany do przekazywania danych i informacji do każdej z lokalizacji PLI CBD co najmniej dwoma łączami telekomunikacyjnymi E1 zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 12, a przedsiębiorca telekomunikacyjny, o którym mowa w § 5 ust. 6, dołącza swój system teleinformatyczny wykorzystywany do przekazywania danych i informacji, za pośrednictwem sieci Internet, z wykorzystaniem techniki VPN zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 9.
2. Centralny punkt dołącza się do każdej z lokalizacji PLI CBD w sposób określony w § 5 ust. 8, a służby ustawowo powołane do niesienia pomocy, inne niż wymienione w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy, dołączają centralny punkt w sposób określony w § 5 ust. 11.

§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

______
1)   Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 23, poz. 137, Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 556 oraz z 2008 r. Nr 17, poz. 101 i Nr 227, poz. 1505.

Pozycje

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302, 1303, 1304, 1305, 1306, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1315, 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326, 1327, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1398, 1399, 1400, 1401, 1402, 1403, 1404, 1405, 1406, 1407, 1408, 1409, 1410, 1411, 1412, 1413, 1414, 1415, 1416, 1417, 1418, 1419, 1420, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1444, 1445, 1446, 1447, 1448, 1449, 1450, 1451, 1452, 1453, 1454, 1455, 1456, 1457, 1458, 1459, 1460, 1461, 1462, 1463, 1464, 1465, 1466, 1467, 1468, 1469, 1470, 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476, 1477, 1478, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1485, 1486, 1487, 1488, 1489, 1490, 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496, 1497, 1498, 1499, 1500, 1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509, 1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525, 1526, 1527, 1528, 1529, 1530, 1531, 1532, 1533, 1534, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1540, 1541, 1542, 1543, 1544, 1545, 1546, 1547, 1548, 1549, 1550, 1551, 1552, 1553, 1554, 1555, 1556, 1557, 1558, 1559, 1560, 1561, 1562, 1563, 1564, 1565, 1566, 1567, 1568, 1569, 1570, 1571, 1572, 1573, 1574, 1575, 1576, 1577, 1578, 1579, 1580, 1581, 1582, 1583, 1584, 1585, 1586, 1587, 1588, 1589, 1590, 1591, 1592, 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608, 1609, 1610, 1611, 1612, 1613, 1614, 1615, 1616, 1617, 1618, 1619, 1620, 1621, 1622, 1623, 1624, 1625, 1626, 1627, 1628, 1629, 1630, 1631, 1632, 1633, 1634, 1635, 1636, 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645, 1646, 1647, 1648, 1649, 1650, 1651, 1652, 1653, 1654, 1655, 1656, 1657, 1658, 1659, 1660, 1661, 1662, 1663, 1664, 1665, 1666

Polecamy

Poszukując najlepszego prawnika na dolnym śląsku pamiętajmy że tylko prawnik Wrocław oferuje najtańsze usługi prawnicze w tej części kraju. Planujesz remont? Poszukujesz projektanta domu? Najlepsi fachowcy pomogą Ci w każdej pracy budowlanej – kwiaty na telefon Wrocław – najtaniej zakupisz w kwiaciarni Margarita we Wrocławiu przy ul. Orląt Lwowskich. Kiedy zdaży Ci się stłuczka lub kiedy Twój samochód odmówi Ci posłuszeństwa - znajdź najlepszą firmę holowniczą dzięki serwisowi o tematyce "pomoc drogowa". Polecamy równierz.
Wszelkie prawa zastrzeżone, © ZnanyPrawnik 2024
Dodaj do ulubionych Mapa strony Polityka prywatności Regulamin Reklama Współpraca Kontakt