Dziennik Ustaw 2006 Nr 12 poz. 73 - Zm.: rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków


ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 11 stycznia 2006 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

(Dz. U. z dnia 25 stycznia 2006 r.)


Na podstawie art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 238, poz. 2390) zarządza się, co następuje:


§ 1. W rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 6 czerwca 2005 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz. U. Nr 112, poz. 940) wprowadza się następujące zmiany:
  1)   w § 3:
a)  w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1)  o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, na dofinansowanie prac przeprowadzonych w okresie 3 lat poprzedzających rok złożenia wniosku oraz na dofinansowanie prac, które zostaną przeprowadzone, składa się w terminach do dnia: 15 lutego, 15 kwietnia, 15 czerwca, 15 września i 15 listopada roku, w którym dotacja ma być udzielona;",
b)  po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
"2a.  Wnioski, o których mowa w ust. 2 pkt 1, są rozpatrywane w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia naboru wniosków określonego w ust. 2 pkt 1.";
  2)   załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

______
1)   Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 220, poz. 1889).

ZAŁĄCZNIK  

WZÓR
 
Wypełnia Ministerstwo Kultury
i Dziedzictwa Narodowego:
 Data wpływu  
Numer rejestru Ministerstwa: ..............    
Program Operacyjny: .......................    
...........................................    
     
Decyzja Ministra:    
kwota: ...............................    
data: ................................    
rozdział ........... § ...............    
     
Lista preferencji wniosków z dnia:    
......................................    
 
(pieczęć wnioskodawcy)      miejscowość, dnia ...... 200... r.

Wniosek o dofinansowanie zadania realizowanego ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego

I.    Nazwa Programu Operacyjnego:
     ........................................................
II.   Instytucja upoważniona lub departament wiodący dla
     Programu Operacyjnego lub priorytetu:
     ........................................................
III.  Nazwa zadania:
     ........................................................
     ........................................................
IV.   Rodzaj zadania (określony w programie):
     ........................................................
     ........................................................
V.    Informacje o wnioskodawcy:
     1. Pełna nazwa wnioskodawcy:
        .....................................................
        .....................................................
     2. a) Osoby upoważnione do reprezentowania wnioskodawcy,
           składania oświadczeń woli i zaciągania w jego
           imieniu zobowiązań finansowych (nr telefonu, faksu
           i e-mail):
           - ................................................
           - ................................................
        b) Osoba odpowiedzialna za przygotowanie wniosku i
           kontakty z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa
           Narodowego (nr telefonu, faksu i e-mail):
           - ................................................
     3. Adres wnioskodawcy (województwo, miejscowość, kod
        pocztowy, ulica, nr telefonu, faksu i e-mail):
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
     4. Nr NIP oraz nr Regon (kod jednostki samorządu
        terytorialnego wg GUS):
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
     5. Nazwa banku i numer rachunku bankowego:
        .....................................................
                   
     6. Forma organizacyjno-prawna (np.: fundacja,
        stowarzyszenie, spółka z o.o., publiczna szkoła
        artystyczna, publiczna uczelnia artystyczna,
        jednostka samorządu terytorialnego itp.):
        .....................................................
     7. Status prawny (właściwe zakreślić):
        - organizacja pożytku publicznego            
        - podmiot wpisany do rejestru przedsiębiorców
        - podmiot posiadający osobowość prawną        
        - kościół lub związek wyznaniowy              
        - inny (jaki?)                                
        .....................................................
     8. Wypełniają tylko jednostki samorządu terytorialnego
 
 
8.1 Nazwa i adres realizatora zadania (samorządowa instytucja  kultury w
   rozumieniu przepisów o działalności kulturalnej) oraz nr telefonu,
   faksu, e-mail):
   ....................................................................
   ....................................................................
   ....................................................................
   ....................................................................
 
8.2 Wyszczególnienie wszystkich wniosków (nazwa programu tub zadania,
   nazwa instytucji i kwota wnioskowana) złożonych do ministra
   właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przez
   jednostkę samorządu terytorialnego o dofinansowanie instytucji
   kultury podległych jednostce w bieżącym roku
   ...................................................................
   ...................................................................
   ...................................................................
   ...................................................................
 
     9. Wypełniają tylko jednostki samorządu terytorialnego
        lub instytucje kultury, jeżeli są wnioskodawcą
 
 
Rozdział klasyfikacji budżetowej(dla danej instytucji kultury)
..............................................................
 
VI.   Zakres zadania i jego charakterystyka:
     1. Termin, cykl i miejsce realizacji zadania:
        .....................................................
     2. Cele zadania z uwzględnieniem celów Programu
        Operacyjnego:
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
     3. Opis i zasięg zadania (liczba uczestników, sposób
        realizacji zadania, promocja
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
       ......................................................
     4. Dane o zabytku wpisanym do rejestru*
        * UWAGA: Dotyczy tylko wniosków składanych w ramach
          Programu Operacyjnego "Dziedzictwo Kulturowe"
          priorytet 1 "Rewaloryzacja zabytków nieruchomych i
          ruchomych" na dofinansowanie prac remontowych,
          konserwatorskich i robót budowlanych przy zabytku
          wpisanym do rejestru zabytków.
        Miejscowość: ...................
        Powiat: .......... Adres starostwa: .................
        Gmina: ........... Adres urzędu gminy: ..............
        Określenie zabytku: .................................
        .....................................................
        Obiekt został wpisany w księdze rejestru: ...........
        pod numerem .........................
        Dokładny adres obiektu: .............................
        Nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej KW nr ...
        w Sądzie Rejonowym w ................................

        Wykaz prac przeprowadzonych przy zabytku w okresie
        ostatnich 5 lat, z podaniem wysokości poniesionych
        nakładów, w tym ze środków publicznych:
 
 
 
 
Rok
 
Zakres przeprowadzonych prac
 
 
Poniesione nakłady
Dotacje ze środków publicznych
(wysokość dotacji, źródło i wskazanie prac, na które zostały przeznaczone)
     
     
     
     
     
 
VII.  Koszty i harmonogram realizacji zadania:
 
 
1. Całkowity przewidywany koszt realizacji
  zadania (w pełnych złotych)1):
 
 
     2. Wnioskowana wysokość dofinansowania ze środków
        pozostających w dyspozycji ministra:
        zł .................................
     3. Deklarowana wysokość finansowych środków własnych
        wnioskodawcy:
        zł .................................
     4. Przewidywane koszty realizacji zadania z
        wyszczególnieniem źródeł finansowania:
        a) finansowe środki własne2):
 
 PLNprocent całości zadania
   
 
        b) z budżetów jednostek samorządu terytorialnego3):
 
 KtoPLNprocent całości zadania
    
    
 
        c) z budżetu państwa (z wyłączeniem środków
           pozostających w dyspozycji ministra):
 
 KtoPLNprocent całości zadania
    
    
 
        d) od sponsorów lub innych podmiotów niezaliczanych
           do sektora finansów publicznych:
 
 KtoPLNprocent całości zadania
    
 
        e) ze środków pozostających w dyspozycji ministra:
 
 PLNprocent całości zadania
   
 
        f) ze środków zagranicznych, w tym europejskich:
 
 Kraj/fundusz/instytucjaPLNprocent całości zadania
    
    
 
        g) z przewidywanych przychodów z realizacji zadania
           (np. wpływy z biletów ze sprzedaży publikacji,
           akredytacji, opłat uczestników):
 
 PLNprocent całości zadania
   
 
        h) inne źródła (podać, jakie):
 
 PLNprocent całości zadania
   
 
     5. Przewidywane efekty rzeczowe z realizacji zadania:
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................
        .....................................................

______
1) W przypadku ubiegania się o refundację kosztów
  poniesionych, przez "przewidywany koszt" należy rozumieć
  "koszt poniesiony".
2) W przypadku gdy wnioskodawcą jest jednostka samorządu
  terytorialnego, środki własne - to środki instytucji
  kultury realizującej zadanie.
3) Dotyczy dotacji celowej jednostki samorządu terytorialnego
  na wnioskowane zadanie.
 
     6. Preliminarz całkowitych kosztów zadania - wg wzoru:
 
  PRELIMINARZ CAŁKOWITYCH KOSZTÓW ZADANIA WRAZ ZE ŹRÓDŁAMI
                           FINANSOWANIA

Nazwa zadania: ...............................................
 
   Koszty [zł] z podziałem na źródła
Lp.Nazwa kosztu Kosztfinansowania
 i sposób kalkulacjiogółem [zł]dotacja ministraśrodki własneinne źródła
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
Razem:    
 
.......................    ........    .......................
(pieczęć wnioskodawcy)     (data)        (podpisy wraz z
                                       pieczęciami imiennymi)
 
     7. Harmonogram realizacji zadania - wg wzoru:
 
               HARMONOGRAM REALIZACJI ZADANIA
                w układzie chronologicznym:

Nazwa zadania: ...............................................
 
TerminDziałanie
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
.......................    ........    .......................
(pieczęć wnioskodawcy)     (data)        (podpisy wraz z
                                       pieczęciami imiennymi)

     8. Czy zadanie, na które składany jest wniosek, jest
        powiązane z innymi zadaniami, o dofinansowanie
        których ubiega się wnioskodawca w bieżącym roku ze
        środków pozostających w dyspozycji ministra w ramach
        tego samego bądź innych Programów Operacyjnych?
        Jeżeli tak
        - proszę podać nazwę zadania, program oraz
        wnioskowaną kwotę dofinansowania.
        .....................................................
        .....................................................
     9. Nazwy zadań oraz wysokość przyznanego dofinansowania
        ze środków pozostających w dyspozycji ministra w
        ubiegłym roku (należy podać numery i daty
        umów/porozumień):
        .....................................................
        .....................................................
    10. Kwoty otrzymanych środków pozostających w dyspozycji
        ministra na ww. zadanie w bieżącym i ubiegłym roku
       (dotyczy zadań wieloletnich):
        200... r.: ..........................................
        200... r.: ..........................................
VIII. Oświadczenie wnioskodawcy o dysponowaniu zasobami
     rzeczowymi i kadrowymi.
     Oświadczam, iż posiadam zasoby rzeczowe i kadrowe
     niezbędne do realizacji zadania.

     (miejscowość, data)          (podpisy wraz z pieczęciami
                                            imiennymi)

IX.   Oświadczenie wnioskodawcy, że nie zalega z płatnościami
     na rzecz podmiotów publicznoprawnych.
     Oświadczam, iż nie zalegam z płatnościami na rzecz
     podmiotów publicznoprawnych.

     (miejscowość, data)          (podpisy wraz z pieczęciami
                                            imiennymi)

X.    Inne informacje - ważne zdaniem wnioskodawcy dla
     wskazania celowości zadania:
     ........................................................
     ........................................................
     ........................................................
     Wniosek podpisują osoby upoważnione do reprezentowania
     wnioskodawcy, składania oświadczeń woli i zaciągania
     zobowiązań finansowych wymienione w pkt V. 2a wniosku:
 
 Imię i nazwiskoStanowisko/funkcjaPieczęć imiennaPodpis
     
     
     
 
  Wypełnia Przewodniczący Zespołu Sterującego:
   
   
   
  Wniosek spełnia wymogi formalne i rachunkowe.
   
   
  (data)          (podpis wraz z pieczęcią imienną)
 
XI.   Obowiązkowe załączniki (określone szczegółowo w
     Programach Operacyjnych):
     UWAGA: Wszystkie załączniki powinny być podpisane przez
            osoby upoważnione do reprezentowania wnioskodawcy
            oraz opatrzone pieczęciami imiennymi i pieczęcią
            wnioskodawcy.
     1. Obowiązkowe załączniki dla wszystkich wnioskodawców:
 
 Nr załącznikaTreść załącznikaIlość załączników
 1Wykaz wskaźników przewidywanych rezultatów realizacji zadania 
 2Opis działalności prowadzonej przez wnioskodawcę w okresie ostatnich dwóch lat (nie dotyczy jednostek samorządu terytorialnego oraz narodowych instytucji kultury) 
 3Oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie ostatnich 3 lat 
 
     2. Załączniki dla wnioskodawców w zależności od formy
        prawnej:
 
 Nr załącznikaTreść załącznikaIlość załącznikówNie dotyczyDostarczę do dnia
 4Aktualny wypis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dotyczy organizacji pozarządowych, podmiotów gospodarczych)   
 5Statut (w przypadku gdy wnioskodawca jest zobowiązany do posiadania statutu, z wyłączeniem szkół i uczelni artystycznych)   
 6Bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatni rok, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzenia bilansu - informacja określająca obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem (dotyczy organizacji pozarządowych, podmiotów gospodarczych, samorządowych instytucji kultury)   
 7
I.  Podstawowe informacje o
   sytuacji finansowej
   jednostki samorządu
   terytorialnego
II. Liczba i rodzaj
   instytucji
   kultury prowadzonych
   przez jednostkę
   samorządu
   terytorialnego
   (wg. zał. nr 3
   do rozporządzenia Rady
   Ministrów z dnia
   19 kwietnia 2005 r.
   w sprawie zakresu
   zadań objętych
   mecenatem państwa
   wykonywanych przez
   samorządowe instytucje
   filmowe i instytucje
   kultury oraz
   udzielania dotacji na
   te zadania (Dz. U. Nr
   74, poz. 646 oraz
   z 2006 r. Nr 12, poz.
   68) - dotyczy jednostek
   samorządu
   terytorialnego
   
 8Podstawowe informacje dotyczące instytucji kultury prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego (wg. zał. nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2005 r. w sprawie zakresu zadań objętych mecenatem państwa wykonywanych przez samorządowe instytucje filmowe i instytucje kultury oraz udzielania dotacji na te zadania (Dz. U. Nr 74, poz. 646 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 68) - dotyczy instytucji wymienionej w pkt V.8.1 wniosku jednostki samorządu terytorialnego   
 9Inny (jaki?)   
 
     UWAGA: Załącznik nr 7 i 8 jest obowiązkowy dla
            wszystkich jednostek samorządu terytorialnego.

     3. Załączniki w zależności od typu projektu:
 
 Nr załącznikaTreść załącznikaIlość załącznikówNie dotyczyDostarczę do dnia
 10Plan promocji zadania   
 11Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do nieruchomości (obowiązkowo przy prowadzeniu prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych)   
 12Decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków   
 13Zalecenia konserwatorskie określające zakres i sposób prowadzenia planowanych przy zabytku prac   
 14Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac   
 15Decyzja o warunkach zabudowy   
 16Pozwolenie na budowę   
 17Kosztorys powykonawczy przeprowadzonych prac inwestycyjnych, z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów   
 18Protokół odbioru prac inwestycyjnych przez organy i podmioty upoważnione   
 19Obmiar przeprowadzonych prac potwierdzony przez organy lub podmioty upoważnione   
 20Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów finansowych (rachunki, faktury, KP, KW) dotyczących kosztów pokrywanych ze środków ministra   
 21Opinia właściwej jednostki samorządu terytorialnego dotycząca planowanego zadania   
 22Wypełniony wniosek właściwy dla odpowiedniego programu lub funduszu europejskiego wraz z kopią wymaganych w tym wniosku załączników   

Pozycje

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302, 1303, 1304, 1305, 1306, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1315, 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326, 1327, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1398, 1399, 1400, 1401, 1402, 1403, 1404, 1405, 1406, 1407, 1408, 1409, 1410, 1411, 1412, 1413, 1414, 1415, 1416, 1417, 1418, 1419, 1420, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1444, 1445, 1446, 1447, 1448, 1449, 1450, 1451, 1452, 1453, 1454, 1455, 1456, 1457, 1458, 1459, 1460, 1461, 1462, 1463, 1464, 1465, 1466, 1467, 1468, 1469, 1470, 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476, 1477, 1478, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1485, 1486, 1487, 1488, 1489, 1490, 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496, 1497, 1498, 1499, 1500, 1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509, 1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525, 1526, 1527, 1528, 1529, 1530, 1531, 1532, 1533, 1534, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1540, 1541, 1542, 1543, 1544, 1545, 1546, 1547, 1548, 1549, 1550, 1551, 1552, 1553, 1554, 1555, 1556, 1557, 1558, 1559, 1560, 1561, 1562, 1563, 1564, 1565, 1566, 1567, 1568, 1569, 1570, 1571, 1572, 1573, 1574, 1575, 1576, 1577, 1578, 1579, 1580, 1581, 1582, 1583, 1584, 1585, 1586, 1587, 1588, 1589, 1590, 1591, 1592, 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608, 1609, 1610, 1611, 1612, 1613, 1614, 1615, 1616, 1617, 1618, 1619, 1620, 1621, 1622, 1623, 1624, 1625, 1626, 1627, 1628, 1629, 1630, 1631, 1632, 1633, 1634, 1635, 1636, 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645, 1646, 1647, 1648, 1649, 1650, 1651, 1652, 1653, 1654, 1655, 1656, 1657, 1658, 1659, 1660, 1661, 1662, 1663, 1664, 1665, 1666, 1667, 1668, 1669, 1670, 1671, 1672, 1673, 1674, 1675, 1676, 1677, 1678, 1679, 1680, 1681, 1682, 1683, 1684, 1685, 1686, 1687, 1688, 1689, 1690, 1691, 1692, 1693, 1694, 1695, 1696, 1697, 1698, 1699, 1700, 1701, 1702, 1703, 1704, 1705, 1706, 1707, 1708, 1709, 1710, 1711, 1712, 1713, 1714, 1715, 1716, 1717, 1718, 1719, 1720, 1721, 1722, 1723, 1724, 1725, 1726, 1727, 1728, 1729, 1730, 1731, 1732, 1733, 1734, 1735, 1736, 1737, 1738, 1739, 1740, 1741, 1742, 1743, 1744, 1745, 1746, 1747, 1748, 1749, 1750, 1751, 1752, 1753, 1754, 1755, 1756, 1757, 1758, 1759, 1760, 1761, 1762, 1763, 1764, 1765, 1766, 1767, 1768, 1769, 1770, 1771, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1778, 1779, 1780, 1781, 1782, 1783, 1784, 1785, 1786, 1787, 1788, 1789, 1790, 1791, 1792, 1793, 1794, 1795, 1796, 1797, 1798, 1799, 1800, 1801, 1802, 1803, 1804, 1805, 1806, 1807, 1808, 1809, 1810, 1811, 1812, 1813, 1814, 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821, 1822, 1823, 1824, 1825, 1826, 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833, 1834, 1835, 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852, 1853, 1854, 1855, 1856, 1857, 1858, 1859

Polecamy

Poszukując najlepszego prawnika na dolnym śląsku pamiętajmy że tylko prawnik Wrocław oferuje najtańsze usługi prawnicze w tej części kraju. Planujesz remont? Poszukujesz projektanta domu? Najlepsi fachowcy pomogą Ci w każdej pracy budowlanej – kwiaty na telefon Wrocław – najtaniej zakupisz w kwiaciarni Margarita we Wrocławiu przy ul. Orląt Lwowskich. Kiedy zdaży Ci się stłuczka lub kiedy Twój samochód odmówi Ci posłuszeństwa - znajdź najlepszą firmę holowniczą dzięki serwisowi o tematyce "pomoc drogowa". Polecamy równierz.
Wszelkie prawa zastrzeżone, © ZnanyPrawnik 2024
Dodaj do ulubionych Mapa strony Polityka prywatności Regulamin Reklama Współpraca Kontakt